
Valmiita ja räätälöityjä sisältöjä oppilaitoksille

Etsitkö johtamisen, markkinoinnin, myynnin ja palvelukehityksen kouluttajaa?
Olen toiminut usean vuoden ajan MIFin ja Careerian verkostokouluttajana. Olen toteuttanut sekä räätälöityjä päiviä että toiminut kouluttajana erikoisammattitutkinnoissa, kuten johtamisen (JET), yrittäjän (YAT), tuotekehittäjän (TKEAT), lähiesimiestyön (LAT) erikoisammattitutkinto. Olen myös näyttötutkintomestari.
Erikoisammattitutkinnoissa olen toteuttanut ja minulla on valmiit sisällöt mm. seuraaviin päiviin:
- Asiakkuuksien ja verkostojen johtaminen
- Brändin rakentaminen
- Palvelumuotoilu
- Tuotteistaminen
- Proaktiviinen kehittäminen ja innovaattorina toimiminen
Nopea katsaus siihen kuka olen löytyy sivulta Miisa.
Löydät minut myös LinkedInistä.
Esimerkkisisältöjä:
Asiakkuuksien ja verkostojen johtaminen -päivän tavoite opiskelijan näkökulmasta
- Saat kattavan käsityksen asiakaslähtöisestä ajattelutavasta sekä asiakkuuksien hoitamisen toimintamalleista
- Ymmärrät millä asioilla voit vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen ja asiakkaiden kuvaan organisaatiostasi
- Ymmärrät verkostoyhteistyön ja moniverkostoympäristön toimintaa sekä elinkaariajattelua
Lähipäivän jälkeen osaat
- Kehittää organisaation ja verkoston välisiä kohtauspintoja
- Kehittää ja toteuttaa organisaation verkostostrategiaa
- Luoda verkoston yhteisen liiketoimintakonseptin
Brändin rakentaminen päivän tavoite opiskelijan näkökulmasta
- Saat kattavan käsityksen brändin merkityksestä, kanava-ajattelusta ja miten brändiä rakennetaan suunnitelmallisesti
- Osaat viestiä muulle henkilöstölle brändin merkityksestä ja hyödyistä
- Osaat määritellä kuinka menestyksen kannalta keskeiset tahot kohdataan hallitusti: viestinnässä, tuotteissa ja palveluissa, toimintaympäristössä, toimintatavassa.
Lähipäivän jälkeen osaat
- Rakentaa brändiä osana organisaatiosi strategiaa
- Kehittää organisaation ja verkoston välisiä kohtauspintoja
- Toteuttaa organisaation strategiaa tukevan visuaalisen ja viestinnällisen identiteetin
Esimerkkiagenda brändin rakentaminen koulutuspäivälle
AAMUPÄIVÄ
ASIAKASKOKEMUS JA BRÄNDI
- Asiakaskokemuksen suhde brändiin ja imagoon
MISTÄ BRÄNDI KOOSTUU?
- Vaiktutusstrategia
- Kanavien valinta
- Kohderyhmät
- Vuosisuunnittelu
- Mittaaminen
MIKÄ ON TARINABRÄNDI?
- Tarinabrändin rakennuspalikat
ILTAPÄIVÄ – N KLO 12-13 LOUNAS
MITEN RAKENTAA EROTTUVAA VIESTINTÄÄ
- Minkälaiset viestit vaikuttavat voimakkaimmin
- Bränditarinat
KANAVAT JA BRÄNDISTRATEGIAT
- Graafinen ilme
- Digitaalinen markkinointi
- Markkinoinnin suunnittelu ja organisointi
Palvelumuotoilupäivän tavoite opiskelijan näkökulmasta
- Saat kattavan käsityksen palvelumuotoilusta, sen tarkoituksesta ja käyttömahdollisuuksista
- Opit palvelumuotoilun suunnitteluprosessin vaiheet ja löydät eri vaiheisiin sopivat menetelmät
- Saat käytännön kokemusta keskeisten menetelmien käytöstä
- Omaksut asiakaskeskeisen lähestymistavan palveluiden kehittämiseen
Lähipäivän jälkeen osaat
- Suunnitella palvelumuotoilun prosessin
- Toteuttaa palvelun käyttäen palvelumuotoilun menetelmiä
Esimerkkiagenda palvelumuotoilupäivälle
AAMUPÄIVÄ
ASIAKASKOKEMUKSEN MERKITYS
- Asiakaskokemuksen suhde palvelumuotoiluun
JOHDATUS PALVELUMUOTOILUUN
- Mitä on palvelumuotoilu?
- Palvelumuotoilun pääperiaatteet
ILTAPÄIVÄ – N KLO 12-13 LOUNAS
PALVELUMUOTOILUN SUUNNITTELUPROSESSI
- Palvelumuotoilun käyttökohteet
- Asiakas- ja Palvelupolut
ASIAKAS- JA KÄYTTÄJÄYMMÄRRYKSEN HANKINTA
- Haastattelumenetelmät
- Havainnointimenetelmät
Kompassin tarinaworkshopit toteutettiin yhteistyössä MIFin kanssa
Tarinaa ja asiakaslähtöisyyttä – Miten käytät tarinankerrontaa palveluiden kehittämisessä
Inka Vaskimo, yrittäjä, myynnin ammattitutkinto, MIF
Koulutuspalautetta
- Kiitos. Minulle tästä oli hyötyä ja iloa. Antoi paljon ajattelemisen aihetta!!!
- Esimerkit hyviä; Asiat jää mieleen paremmin. Taitava kouluttaja.
- Ajatuksia herättävä. Hyvä kokonaisuus. Kokeilumieli heräsi. Kiitos!
- Olen uusi alalla ja kehittämisideoita on ajatukset tulvillaan ja tästä sain vahvistuksia niihin!
- Mielenkiintoista. Kouluttaja innostava! Tarinan kulku, mitä asiakkaalle jää tapaamisesta mieleen, 70% 20% 100%!
- Hyvä kouluttaja, kiinnostus aiheeseen pysyi koko koulutuksen ja päivän ajan!
- Ajatusmaailma laajeni! Kiitokset!
- Rakenne piti otteessaan eikä tyypillistä kyllästymistä ja tietoähkyä tullut.
- Aihe oli mielenkiintoinen ja välineitä asiakastyöhön tuli paljon!
- Sain vahvistusta asiakaskohtaamiseen. Ihailin positiivisuuttasi.
- Kiitos! Hyviä ideoita sain, oli paljon hyötyä.
- Kouluttaja oli selvästi oman alansa asiantuntija.
- Hyvä ja selkeä koulutus, josta jäi parhaiten mieleen alun ja lopun tärkeys.
- Uusia ideoita oman asiakastyön tekemiseen, innostava kouluttaja. Asiat kerrottu niin, että jäivät hyvin mieleen.


Ylivieska Kokeellinen kehittäminen 2018

Kajaani Asiakkuudet ja verkostot 2018

Seinäjoki Asiakkuudet ja verkostot 2018

Cora Cafe Tarinaworkshop 2016

Kajaani Asiakkuudet ja verkostot 2017

Helsinki Tarinatyöpaja 2016

Ylivieska Kokeellinen kehittäminen 2018

Seinäjoki Asiakkuudet ja verkostot 2018
