Mind Based™ Service Design

Mielen toiminnan ymmärtämiseen pohjautuvia valmennuksia

PALVELUMUOTOILU
TUOTTEISTUS
KEHITTÄJÄN MIELI

Menetätkö myyntiä koska palvelusi on monimutkainen, epäselvä tai palvelumalli puuttuu kokonaan?

Mind Based™ Tuotteistustyöpaja vie palveluliiketoimintasi seuraavalle tasolle.

Mietitkö seuraavia asioita?

  • Miten paketoida palvelut selkeiksi kokonaisuuksiksi?
  • Miten skaalata palvelut tuottamaan paremmin?
  • Miten siirtyä tuote- tai projektikeskeisestä liiketoiminnasta kohti palvelukeskeistä liiketoimintaa?
  • Miten luoda suhdanteille ja muille muutoksille vähemmän herkkä liiketoimintamalli?

Mitä muotoillaan kun muotoillaan palveluita?

Palvelukokemusta

Sen tuottamisen tapaa:

  • Palvelun aineellisia osia
  • Ihmisiä
  • Prosesseja

Kommunikaatiota

Kun innovoit uusia palveluita ja toimintatapoja osallistamalla prosessiin organisaation asiakkaat ja työntekijät, varmistut palveluiden toimivuudesta. Et haaskaa rahaa epäonnistuneisiin lanseerauksiin. Opit ymmärtämään mikä toimii ja mikä ei.  Samalla jalkautat uudet toimintatavat ketterästi organisaatioosi.

Tuotteistustyöpaja on ideaalinen jos:

  • Tuotepaletti koetaan sisäisesti sekavaksi, vaikeaksi myydä ja palveluiden tuotteistusaste vaihtelee.
  • Palvelumallin puuttuminen asettaa yrityksen alttiimmaksi suhdanne- ja muulle vaihtelulle, sekä odottamattomille tapahtumille.
  • Mahdollisten palvelukombinaatioiden määrä on suuri ja kustannuslaskenta aiheuttaa jatkuvaa päänvaivaa.
  • Menetetään potentiaalista rahaa, koska jatkuvan palvelun mallia ei ole rakennettu.

Tavoitteena ostamisen helppous!

Tuotteistamisessa

  • Selkeytetään tuote ja palvelu sellaiseksi, että asiakas ymmärtää heti mitä hän on ostamassa
  • Viestitään hyödyt asiakkaan saappaista katsottuna
  • Rakennetaan paketointi, hinnoittelu, myynti- ja markkintointiviesti, myyntikanavat, markkinointistrategiat.

Palvelumuotoilun ja tuotteistamisen onnistumisen ytimessä on aina asiakkaan haaste ja se ”Miksi?” yritys on olemassa = Se minkälaisen tunnekokemuksen tuotamme asiakkaalle.

Kun opit tuntemaan mielen toimintaa osaat tehdä tehokkaampaa ja toimivampaa tuotteistusta ja palvelumuotoilua.

Päätös pysähtyä miettimään ja kehittämään omaa toimintaa hetkeksi maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin, kun työpajainvestointi vie kohti selkeämpää ja järjestäytyneempää toimintaa.

Avointa valmennuspalautetta

  • Päivä ravisteli sopivasti. Antoi uusia vinkkejä työhön. Lähes kaikki työntekijät olivat paikalla, joten saimme yhteiset taustatiedot ja kontekstin kehittämisellemme. Kiiiiiitos :)!
  • Kiitos. Tästä oli hyötyä ja iloa. Antoi paljon ajattelemisen aihetta!!!
  • Esimerkit hyviä; Asiat jää mieleen paremmin. Taitava kouluttaja.
  • Ajatuksia herättävä. Hyvä kokonaisuus. Kokeilumieli heräsi. Kiitos!
  • Olen uusi alalla ja kehittämisideoita on ajatukset tulvillaan ja tästä sain vahvistuksia niihin!
  • Mielenkiintoista. Kouluttaja innostava! Palvelupolun kulku, mitä asiakkaalle jää tapaamisesta mieleen, 70% 20% 100%!
  • Hyvä kouluttaja, kiinnostus aiheeseen pysyi koko koulutuksen ja päivän ajan!
  • Rakenne piti otteessaan eikä tyypillistä kyllästymistä ja tietoähkyä tullut.
  • Aihe oli mielenkiintoinen ja välineitä asiakastyön kehittämiseen tuli paljon!
  • Sain vahvistusta asiakaskohtaamiseen. Ihailin positiivisuuttasi.
  • Kouluttaja oli selvästi oman alansa asiantuntija.
  • Uusia ideoita oman asiakastyön tekemiseen, innostava kouluttaja. Asiat kerrottu niin, että jäivät hyvin mieleen.
  • Brainstorming haastoi mukavasti. Uskoisin, että jokainen joutui/pääsi sopivasti ideointiin. Kehittyminen vaatii ideointia. Toivottavasti jonkun ryhmän/yksilön idea tai oivallus tuo jotain uutta käytäntöön ja ideointi jäisi työyhteisöön tavaksi.
touch_app

Varaa työpaja

Saat palautetta ja opit ymmärtämään mikä toimii ja mikä ei

Tuotteista palvelu

2 päivän valmennuksessa rakennatte selkeän palvelukokonaisuuden ja saatte työkaluja toimivaan tuotteistukseen

Nauti tuloksista

Tiedät, että uusi konseptisi toimii, kun otat sen käyttöön

Helsinki Tarinatyöpaja 2016

Turku Palvelumuotoilu 2016

Kajaani Asiakkuudet ja verkostot 2018

Turku Logomo 2019

Turku Logomo 2017

Kajaani Asiakkuudet ja verkostot 2017

Turku Kompassi Tarinatyöpaja 2017

Turku Logomo Brändin rakentaminen 2018

Ylivieska Kokeellinen kehittäminen 2018

Cora Cafe Tarinaworkshop 2016

Valikko