Mind Based™ YMPÄRISTÖTARINANKERRONTA

Mielen toiminnan ymmärtämiseen pohjautuvia valmennuksia

”HOW DO WE CHANGE THE WORLD?
CHANGE THE STORY.”

SELKEYTÄ
TARINA

favorite

VALLOITA
KUULIJASI

sentiment_satisfied_alt

VARMISTA
TULOKSET

Ympäristötoimilla on kiire, mutta emme ole onnistuneet saamaan kriittistä viestiä läpi

Ilmastonmuutoksen ja ympäristökriisin torjuminen edellyttävät valtavia muutoksia yhteiskunnalta. Fossiilisten polttoaineiden poistaminen energian tuotannosta, elintarviketuotannon kestäväksi tekeminen, metsien, vesistöjen ja elinympäristöjen elinvoimaisuuden palauttaminen, ovat kaikki kriittisiä toimia, mutta käyttämämme viestintämenetelmät näiden muutosten motivoimiseksi, eivät ole toimineet.

Tutkimukset viittaavat yhä enemmän siihen, että muutoksen edistäminen pelon kautta ei toimi, vaan voi olla haitallista. Pelottelu voi johtaa ahdistukseen tai masennukseen, joka johtaa avuttomuuden tunteeseen tai toisaalta ongelman välttämiseen ja kieltämiseen. Pahimmillaan siis sekä sosiaalisen kestävyyden että ekologisen kestävyyden kannalta mahdottomaan tilanteeseen.

Maailma on täynnä meteliä

Ihmisillä on lyhyt keskittymiskyky, kiireinen elämä ja vähän kärsivällisyyttä. Sinulla on vain muutama hetki kertoa, miten autat häntä ja planeettaa. Mind Based™ Selkeä tarina on prosessi, jonka avulla kirkastat viestisi ja varmistat, että se menee perille.

Tarinat sytyttävät toimimaan

Koulutuksessa, uutisissa, yritysviestinnässä ja kaunokirjallisuudessa visionääriset tarinat jotka, keskittyvät ratkaisujen löytämiseen ja myönteisiin tuloksiin, ja joissa on positiivisia roolimalleja, innostavat todennäköisemmin toimimaan ongelmien ratkaisemiseksi. Mikä tärkeintä, koska kuulijat tunnistavat tarinan merkityksellisyyden, tarinat voivat auttaa kuulijoita näkemään asioita uudella tavalla ja muuttamaan mieltään. Samoin tunteilla on iso vaikutus päätöksentekoon. Emotionaaliset tarinat voivat innostaa toimintaan – Tässä pelkät faktat onnistuvat harvoin. Myös tiedeyhteisö, joka perinteisesti on vierastanut tarinankerronnan keinojen käyttämistä, on pikkuhiljaa heräämässä tarinoiden vaikuttavuuteen viestinnässä.

Tarina on yksi voimakkaimmista työkaluista, kun haluat tehdä vaikutuksen ja jäädä mieleen

Me ihmiset olemme kertoneet tarinoita tuhansia vuosia. Olemme piirtäneet tarinoita luolien seiniin. Jakaneet tarinoita suullisesti ja siirtäneet niiden avulla tärkeää tietoa sukupolvelta toiselle.

Media on saattanut muuttua, mutta perustotuus pysyy. Meidän aivomme on viritetty kuuntelemaan tarinoita. Tarinat merkitsevät tänä päivänä enemmän kuin koskaan.

Mind Based™ Selkeä ympäristötarinatyöpajassa opit ymmärtämään kuulijan mieltä. Mitkä asiat vaikuttavat aivojemme ”päätöksentekokeskukseen”, mitkä ovat tehokkaan viestin rakennuspalikat, miten kerrot voimakkaampia tarinoita ja teet vaikuttavampaa viestintää.

Minulla on unelma…

Ihmiskunta on koko historiansa seurannut – ja janonnut – visionäärisiä johtajia, jotka osaavat kertoa tarinaa yhteisestä matkasta kohti parempaa tulevaisuutta. Tarvitsemme nyt näitä tarinankertojia enemmän kuin koskaan. Tarvitsemme yrityksiä, kuntia, tutkijoita, politikkoja, kouluja, opettajia ja aktivisteja kertomaan tätä uutta tarinaa.

Kirkastettava tarinasi voi olla yrityksen vastuullisuusviestintään liittyvä tarina, vastuullisesti tuotetun tuotteen tai palvelun tarina, varainkeruukampanjan tai projektin tarina, tieteellisen julkaisun popularisointi tai muun ympäristö- tai vastuullisuusviestin kirkastaminen.

”Minulla on unelma, että opimme ihmiskuntana kertomaan uutta tarinaa ja pystymme palauttamaan turvallisen elämän maapallolla.”

Miisa Helenius

Ymmärtämällä mieltäsi, voitat itsesi. Ymmärtämällä kuulijasi mieltä, valloitat yleisösi.

”Tämä oli ihan huippujuttu! Selkeytti tosi paljon viestiämme.”
– Jussi Galla, Topaasia

Avointa valmennuspalautetta tarinankerronnan tapahtumista

”Mieletön valmennus!”
”Kiitos Miisa, todella inspiroivasta valmennuksesta!”
”Erinomainen ja kiinnostava valmennus! Sain paljon hyviä vinkkejä myös sisäiseen viestintään ja henkilöstön kouluttamiseen, vaikka varsinainen aihe oli B to B –myyntiä ja markkinointia. Erittäin miellyttävä tapa kertoa asiasta.”
”Miisa oli todella hyvä. Sain hyviä ideoita videota ja myyntiviestiä varten”

”Hyviä näkemyksiä ja taustatietoa asiakkaan päätöksentekoprosessista – tärkein kilpailija ei ole kilpailija vaan, että asiakas ei päätäkään mitään. ”
” Sain paljon ideoita myynnin kehittämiseen. Tulen käyttämään tietoa siitä, miten esitän tarinani ja miten päätöksiä tehdään.”
”Hyvä esitys ja tapa esittää. Tulen käyttämään oppimaani esitysten teossa. ”
”Erinomainen kouluttaja!”

touch_app

Varaa valmennus

Saat palautetta ja opit ymmärtämään mikä
toimii ja mikä ei.

group_add

Rakenna tarina

2 päivän valmennuksessa rakennatte selkeän tarinan ja saatte työkalut toimivaan viestintään.

emoji_emotions

Nauti tuloksista

Tiedät, että viesti on kirkas ja toimii heti, kun olet ottanut sen käyttöösi.

Helsinki Henkilöbrändi työpaja 2016

Seinäjoki Asiakkuudet ja verkostot 2018

Helsinki Henkilöbrändi työpaja 2016

Turku Kompassi Tarinatyöpaja 2017

Turku Palvelumuotoilu 2016

Turku Logomo Brändin rakentaminen 2018

Helsinki Henkilöbrändi työpaja 2016

Turku Logomo 2017

Seinäjoki Asiakkuudet ja verkostot 2018

Helsinki Henkilöbrändi työpaja 2016

YMPÄRISTÖVIESTIN KIRKASTUSTA YKSILÖILLE
– SELKIYTÄ VIESTISI TARINALEIRILLÄ

Haluatko kirkastaa ympäristötarinasi, mutta sinulla ei ole organisaatiota tai tiimiä?

Mind Based™ Tarinaleiri on kahden päivän intensiivien avoin ryhmävalmennus, jossa rakennat mukaansatempaavan tarinan.

Saat mukaasi työkaluja, joiden avulla toteutat jatkossa toimivaa viestintää kaikissa kanavissa.

Tarinaleirillä on 4-6 yrittäjää sparraamassa toistensa tarinoita. Leiri antaa työkalut myös ympäristötarinan kirkastamiseen.

Valikko